Når dit barn starter i skolen

Når dit barn starter i skole, er der nogle behov, som der vil ændre sig for dit barn.

De grundlæggende behov forandrer sig selvfølgelig ikke, men i den kommende periode vil dit barn udvikle sig, møde nye udfordringer fagligt, socialt og personligt og være en del af en stor gruppe. Dit barns klasse vil derfor løbende skifte lærere, så læreren er rustet og har erfaringer med netop den aldersgruppe, dit barn er en del af.

Hump på vejen

I vil i løbet af skoletiden opleve, at der kan komme nogle hump på vejen, og at tingene ikke kører efter planen. Som skole er vi parate til at være med til at løse de vanskeligheder, dit barn vil kunne opleve i løbet af de 10 års udvikling, barnet skal igennem i skolen. Lad os hjælpes ad med at få dit barn bedst muligt igennem og få de værdifulde erfaringer, modgang også kan give.

Principper for det gode skole-hjemsamarbejde

Skolebestyrelsen har udarbejdet de principper, vi som skole følger, når det drejer sig om det gode skole-hjemsamarbejde. Du kan læse mere om, hvilke forventninger I kan have til os, og hvilke forventninger vi har til jer i den vedhæftede tekst.

Forventninger

Det er vigtigt for os, at vi har et godt samarbejde og en god kommunikation om jeres barns udvikling. Vi garanterer hurtig kontakt, hvis der skulle opstå noget uhensigtsmæssigt for jeres barn i løbet af skoledagen.

Vi forventer af jer, at I bakker op om jeres barns skolegang ved at sørge for nok søvn og god kost. Derudover forventer vi, at jeres barn har en almindelig respekt for andre mennesker og indgår positivt i et fællesskab.