Før dit barn skifter skole

Vil du starte på Skjoldhøjskolen? Tag fat i os og få en snak om det.

OBS

Lukket for adgang til 9. årgang

Der er lukket for adgang til 9. årgang frem til 31. juli 2023 for elever der ikke har bopæl i Skjoldhøjskolens distrikt

-----------------------------------------------------------------------------------------

Er du flyttet til Skjoldhøjskolens skoledistrikt, er du sikker på at kunne få dit barn optaget på skolen. Kontakt os, så snart du ved, at du ønsker et skoleskift, og udfyld den blanket, som du kan finde på aarhus.dk/skoleskift.

Hvis du ønsker et skoleskift til Skjoldhøjskolen og bor uden for distriktet, kan du kontakte os for at høre, om vi har plads, og så vi samtidig kan sikre en god overlevering fra den afgivende skole.

Velkomstpakke

Når vi optager en elev på Skjoldhøjskolen, sikrer vi altid eleven en god start. Det gør vi gennem vores velkomstpakke, der består af en handleplan med rammer for mål, tid og tiltag. Handleplanen bliver løbende evalueret sammen med forældrene, eleven, lærerne og ledelsen. Velkomstpakken vil på den måde være med til at give de nye elever en god start på skolen, samtidig med at den støtter medarbejderne i at integrere eleven både fagligt og socialt.

Vil du skifte væk fra Skjoldhøjskolen

Skal du flytte væk fra Skjoldhøjskolens distrikt, har du fortsat mulighed for at beholde dit barn på skolen. Når du har besluttet dig for, at dit barn skal skifte til en anden skole, skal du blot søge ind på aarhus.dk/skoleskift, hvor du finder de nødvendige blanketter. Vi vil meget gerne vide, når du har besluttet dig, så vi kan sikre, at der bliver sagt et pænt farvel til dit barn. Det vil klassens lærere sørge for.

Skulle du ønske, at dit barn skifter skole, selvom du ikke flytter fra distriktet, skal du også gå ind på aarhus.dk/skoleskift. Her finder du de nødvendige blanketter. Vi vil sætte pris på, hvis du henvender dig til os om skiftet, så vi også her kan sørge for en pæn afsked.

Sidst opdateret: 20. december 2023